Wednesday, February 1, 2012

KEHILANGAN ITU KEMBALI...

IAku senang hati dengan kehadirannya,
Hidup yang dahulunya diselubungi kegelapan dan kesunyian,
Berubah menjadi terang dan keriangan.

Kehidupan yang sentiasa indah dijanjikan,
Dilemparkan belaian kasih yang setia,
Dibuai belaian mesra,
Dihias gurauan senda,
Hingga terasa diri ini amatlah sempurna.

Namun itu hanyalah sementara,
Kini kesempurnaan itu ada menjadi tiada.

Mungkinkah aku terlalu mengharapkannya?
Mungkinkah aku terlalu setia padanya?
Mungkinkah aku terlalu mengagungkannya?
Mungkinkah aku terlalu menginginkannya?
Mungkinkah aku terlalu percaya padanya?
Ternyata itu semua adalah mimpi semata-mata.

Memang aku tidak layak bersama dengannya,
Biarpun itu semua berlalu tanpa diduga,
Namun hakikatnya terpaksa aku terima.
Walau hati tidak merelakannya ia.

No comments:

Post a Comment